این روزها کسب درآمد از یوتیوب به عنوان گزینهای در نظر گرفته میشود که به خصوص در نزد کاربران ایرانی بسیار محبوب بوده و در کشور ما استقبال گرمی از آن شده است. اما کسب درآمد از یوتیوب محدودیتی نداشته و شما میتوانید با افزایش تعداد سابسکرایبرها و بازدید ویدئوهای خود، گزینههای درآمدی مختلفی از این شبکه داشته باشد.
فهرست مطالب
Toggle1. تبلیغ در یوتیوب
تبلیغات در یوتیوب یکی از متدهای مارکتینگ تبلیغات در گوگل میباشد که این فرصت را در اختیار شما قرار میدهد تا کانال خود را به طیف گستردهای از کاربران هدف نشان داده و بدین ترتیب آمار بازدید ویدئوهای خود را افزایش دهید.
این نوع از تبلیغات به واسطه قابلیتهای مختلفی همچون صرفه مناسب اقتصادی برای کاربران ایرانی و گزینههای هدف گیری پیشرفته، یکی از بهترین گزینهها برای رشد کانال و نهایتاً افزایش درآمد از یوتیوب میباشد. تبلیغ در این شبکه هم چندان کار سختی نیست و ابتدا باید یک اکانت گوگل ادز ساخته و سپس با شارژ اکانت گوگل خود، اقدام به طراحی کمپینهای تبلیغاتی در این شبکه کنید.
2. اشتراک گذاری ویدیوها در شبکه های اجتماعی دیگر
اگر در شبکه های اجتماعی دیگر اکانت کاربری سازمان یافته با تعدادی فالوور دارید هر بار که ویدیو جدیدی در یوتیوب آپلود می کنید در سایر شبکه های اجتماعی هم تبلیغات کنید. مناسب ترین راه طراحی تیزر کوتاهی از ویدیوی شماست تا مخاطبان برای مشاهده ادامه ویدیو ترغیب شوند و به یوتیوب ورود پیدا کنند.
در این مقاله سعی شد تا راه های افزایش بازدید یوتیوب و ارتقا کانال تا حدودی آموزش داده شود و اگر مایلید اطلاعات بیشتری کسب کنید و یا قصد همکاری با جی ادز جهت ملحق شدن به نتورک MCN را دارید میتوانید هم اکنون در صفحه کسب درآمد از یوتیوب با همکاران تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب کنید.
3. ویدئوهای خود را بهصورت Playlist دستهبندی کنید
هنگامیکه مخاطبی که ویدئوهای شما را مشاهده میکند و به سراغ بعدی میرود اما دیگر ویدئویی از شما وجود ندارد شما عملاً یک فرصت طلایی را از دست دادهاید. پس باید پلی لیست هوشمندانه بسازید و دردسر مخاطبان را به برای پیدا کردن محتوای مورد نظرشان در میان میلیونها ویدئو کم کنید با دستهبندی محتوا Playlist علاوه بر اینکه دسترسی آسان برای افراد فراهم میکنید، بازدید ویدیوهای تان را بالا میبرید.
4. برای یک کلیدواژه/عنوان ویدئو بسازید
ممکن است واضح به نظر برسد، اما ساختن ویدئو برای یک تک موضوع/کلیدواژه، بهترین راه برای افزایش ترافیک و جلب مخاطب است. بسیاری از افرادی که از اقدامات اصلی برای بهبود سئو ناآگاه هستند، این مرحله را نادیده می گیرند.
اما اگر می خواهید ویدئو های شما حداکثر میزان بازدید کننده را داشته باشند، اجرای این راهکار ضروری است. سعی کنید با استفاده از ابزاری برای یافتن کلیدواژه ها مانند KeywordTool.io، که مختص یوتیوب است، در زمینه تخصصی خود، به دنبال کلیدواژه هایی که بیش از همه جستجو شده اند باشید.
مهم است که قبل از حتی ساخت محتوای ویدئویی خود، کلیدواژه خود را انتخاب کرده باشید، چرا که به شما کمک می کند تا پیرامون آن موضوع/کلیدواژه مشخص، بهترین اطلاعات را ارائه کنید.
همچنین به شما کمک می کند تا به خاطر داشته باشید کلیدواژه خود را به شکلی طبیعی در سراسر محتوا قرار دهید تا وقتی محتوا های مشابه با شما وجود دارند، یوتیوب محتوای شما را انتخاب کند.
زمانی که کلیدواژه خود را انتخاب کردید، ویدئو هایی که در حال حاضر برای آن عنوان/کلیدواژه نمایش داده می شوند را بررسی کنید تا مطمئن شوید برای رسیدن به هدف خود در مسیر درستی قرار دارید؛ فراموش نکنید که عنوان و توضیحات خود را بهینه سازی کنید.
بر خلاف باور عموم، موفق ترین ویدئو ها در یوتیوب معمولا طول نمایشی کمتر از 5 دقیقه دارند؛ بنابراین فکر نکنید که باید یک فیلم بسازید یا رمان بنویسید. ویدئو خود را کوتاه و جذاب درست کنید.
5. برند شوید
خب پس محتوای شما عالی است. اما آیا خود کانال شما هم از لحاظ بصری جذاب است؟ اگر می خواهید بازدیدکنندگان کانال یوتیوب شما را جدی بگیرند و در کانال شما عضو شوند، باید حرفه ای به نظر بیایید.
وقتی کانال خود را تبدیل به برند کنید، کاربران به سرعت محتوای شما را می شناسند. اگر یک بلاگ یا وبسایت دارید، حتما از طراحی خاصی استفاده کرده اید تا خود را از سایرین متمایز کنید، بنابراین برای کانال یوتیوب خود نیز از این طراحی خاص که مختص شما است، باید استفاده کنید.
علاوه بر اینکه سعی می کنید از لحاظ بصری متمایز باشید، فراموش نکنید که URL کوتاه شده وبسایت خود را نیز در در قسمت عنوان کانال خود قرار دهید – و یک شرح حال جالب نیز در مورد اینکه کی هستید و ویدئو های شما در چه مورد هستند نیز بنویسید.
6. خودتان را نشان دهید
اگر خود شما کانال یوتیوب را مدیریت می کنید یا مسئولیت آن را بر عهده دارید، نشان دادن چهره شما می تواند بسیار اثر بخش باشد. وقتی شما بر روی برند خود یک چهره قرار می دهید، مخاطبین شما می توانند راحت تر با شما به عنوان یک فرد ارتباط برقرار کنند.
این مسئله به ویژه برای بلاگر ها و کسانی که به شکل انفرادی کسب و کار خود را مدیریت می کنند، اهمیت دارد. نیازی نیست که در تمام ویدئو هایی که می سازید حضور داشته باشید اما هر چند ویدئو یک بار شخصا با مخاطبین خود در تعامل باشید.
به علاوه اگر تنها کار می کنید و در یوتیوب پست قرار می دهید، بهتر است به جای لوگو، عکسی از خود را به روی کانال خود قرار دهید. تصویر زیر نمونه ای از کانال Adam Erhart است که مطالب آموزشی در زمینه بازاریابی قرار می دهد.
7. تصاویر بند انگشتی (Thumbnails) عالی پست کنید
ممکن است مسئله کوچکی به نظر بیاید، اما عکس های در ابعاد کوچک می توانند تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد کانال یوتیوب داشته باشند. یوتیوب سایر ویدئو ها را با استفاده از این تصاویر کوچک در نوار حاشیه ای تبلیغ می کند، بنابراین برای متمایز شدن، از تصاویر عالی استفاده کنید.
همین مسئله در مورد جستجو در یوتیوب نیز صادق است. ویدئو هایی که عنوان جذاب تر و تصویر کوچک گیرا تری دارند، معمولا جایگاه بالاتری دارند؛ حتی اگر محتوای آن ویدئو ها آنقدر ها هم با ارزش نباشد.
چرا که نرخ کلیک به نمایش بالاتری دارند. برای بالا بردن نرخ کلیک به نمایش خود، از تاکتیک هایی مانند قسمت های هایلایت شده، فلش ها، متن های درشت، و تصاویر غیر منتظره یا غیر معمول استفاده کنید.
یوتیوب یکی از مناسب ترین گزینه ها برای درآمد زایی است
با توجه به این که درآمد حاصل از یوتیوب به دلار محاسبه شده این گزینه را میتوان به عنوان یکی از بهترین راهها برای کسب درآمد در نظر گرفت. کسب درآمد از آن محدودیتی نداشته و گزینههای مختلفی وجود دارند که میتوانید با استفاده از آنها از این شبکه درآمد داشته باشید.
تنها لازم است تا الگوریتم این شبکه را شناخته و از تکنیکهایی که در این مطلب برای شما عنوان کردیم استفاده کنید تا کامیونیتی بزرگی از مخاطبان برای خود ساخته و تعامل مناسبی با آنها ایجاد کنید.