صفحه اصلی > سلامت دهان و دندان : بهترین مرکز ایمپلنت دندان در تهران

بهترین مرکز ایمپلنت دندان در تهران

ایمپلنت

ایمپلنت دندان ساختارهای مصنوعی هستند که جراح دندانپزشک در استخوان فک قرار می دهد. اگر فردی یک یا چند دندان خود را از دست داده باشد، ممکن است به ایمپلنت نیاز داشته باشد.

ما در ادامه یکی از بهترین مرکز ایمپلنت دندان در تهران را به شما معرفی میکنیم تا از خدمات آن به راحتی استفاده کنید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان ساختاری است که جایگزین دندان از دست رفته می شود. جراح با دستگاه های پیچ مانند، ایمپلنت را در استخوان فک قرار می دهد و به عنوان لنگر دندان مصنوعی به نام تاج عمل میکند. دستگاهی به نام اباتمنت دندان مصنوعی را به ایمپلنت دندان متصل می کند.

پست ایمپلنت دندان جایگزینی برای ریشه دندان از دست رفته شما است. نه تنها مانند یک ریشه با استخوان شما ترکیب می شود، بلکه ساختار استخوان شما را نیز تحریک کرده و حفظ میکند.

این تاج به صورت سفارشی ساخته شده است تا متناسب با دهان فرد باشد و با رنگ دندان های او مطابقت داشته باشد. روکش ها مانند دندان های طبیعی به نظر می رسند، احساس و عمل می کنند. با مراقبت مناسب، ایمپلنت دندان می توانند تا آخر عمر باقی بمانند.

وقتی یک دندان از دست می رود، استخوان اطراف شروع به تحلیل می کند. شما به مقدار مشخصی استخوان نیاز دارید تا پست بتواند با آن ترکیب شود. اگر برای مدتی دندانی را از دست داده اید، ممکن است استخوان کافی برای انجام جراحی ایمپلنت دندان وجود نداشته باشد.

برای تعیین این موضوع از یک عکس CBCT استفاده می کنیم. این فناوری مدرن به ما یک نمای سه بعدی از دهان و استخوان فک شما می دهد تا بتوانیم کمیت استخوان شما را ارزیابی کنیم.

 

ایمپلنت دندان

اگر استخوان کافی برای ایمپلنت دندان ندارید، اغلب می‌توانیم عمل پیوند استخوان را انجام دهیم. این روش می تواند به بدن شما در بازسازی استخوان و بافت کمک کند. زمانی که استخوان کافی داشته باشید، می‌توانید عمل جراحی را به پیش ببرید.

ایمپلنت ها دارای چندین مزیت نسبت به پروتز های دندان های مصنوعی متحرک هستند. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • طبیعی تر
  • درصد موفقیت بالاتر
  • بهبود عملکرد جویدن
  • منجر به کاهش خطر ایجاد حفره در دندان های مجاور
  • منجر به نگهداری بهتر استخوان در محل دندان از دست رفته
  • باعث کاهش حساسیت در دندان های مجاور

با این حال، ایمپلنت دندان برای همه مناسب نیست. دستگاه های کاشت باید با استخوان فک پیوند داشته باشند، بنابراین استخوان های فرد قبل از انجام جراحی ایمپلنت باید سالم باشند.

هنگامی که چندین دندان از دست رفته در مجاورت یکدیگر دارید، ممکن است بهترین گزینه شما بریج مبتنی بر ایمپلنت باشد.

بریج دندان چیست؟

به طور معمول، یک بریج از دو تاج در دو طرف شکاف دندان از دست رفته شما تشکیل شده است که یک دندان مصنوعی در بین آن تاج ها نگه داشته می شود. اکنون، به جای اینکه روکش‌ها به دندان‌ها متصل شوند، بریج‌هایی که از ایمپلنت پشتیبانی میکنند تاج‌ هایی دارند که به ایمپلنت‌ دندان متصل می شوند.

این فرآیند شبیه ایمپلنت دندان تک دندانی است. با این حال، دندان های از دست رفته در وسط شکاف، ایمپلنت دریافت نمی کنند. مزایای یک بریج با پشتیبانی از ایمپلنت این است که می‌توانید چندین دندان از دست رفته را پشت سر هم به طور ایمن جایگزین کنید.

 

ایمپلنت

انواع ایمپلنت دندان

دو نوع ایمپلنت دندان وجود دارد که ایمپلنت های Endosteal رایج ترین نوع هستند. یک جراح آنها را در استخوان فک جاسازی می کند و هر کدام می توانند یک یا چند دندان مصنوعی را نگه دارند.

جراح یک ایمپلنت ساب پریوستئال را در بالای استخوان فک قرار می دهد. جراحان دندانپزشک این گزینه را برای افرادی انتخاب می کنند که ارتفاع زیادی تا استخوان فک خود ندارند.

جراحی ایمپلنت زمانی ایمن است که یک جراح یا دندانپزشک واجد شرایط و با تجربه آن را انجام دهد. همچنین تنها گزینه ترمیم دندان است که سلامت استخوان فک فرد را حفظ کرده و رشد آن را تحریک می کند.

برخی از افراد واجد شرایط جراحی ایمپلنت دندان نیستند. افرادی با موارد زیر شرایط ایمپلنت را ندارند:

  • بیماری حاد
  • بیماری متابولیک غیر قابل کنترل
  • عفونت استخوان یا بافت نرم

اگر این مشکلات برطرف شود، فرد می تواند جراحی را انجام دهد. در برخی موارد منبع قابل اعتماد، جراحان دندان از عمل بر روی افراد دارای موارد زیر خود داری می کنند.

  • عادات شدید سیگار کشیدن
  • دندان قروچه یا فشردن دندان
  • اختلالات رفتاری یا روانی
  • HIV
  • دیابت
  • پوکی استخوان

اگر افراد دارای هر یک از موارد فوق تحت عمل جراحی کاشت دندان قرار گیرند، خطر شکست ایمپلنت بیشتر است. جراحان دندان همچنین ممکن است افرادی را که تحت درمان های زیر قرار می گیرند، به دلیل افزایش خطر عوارض ایمپلنت، عمل نکنند:

  • شیمی درمانی
  • پرتودرمانی سر یا گردن
  • عوارض احتمالی جراحی ایمپلنت

افرادی که تحت این روش قرار می گیرند ممکن است در حین یا پس از آن دچار عوارض شوند.

عوارض ایملنت دندان

یکی از این عوارض آسیب عصبی که منجر به تغییر حس در ناحیه جراحی می شود است. برخی دیگر شامل:

  • باز شدن برش بعد از جراحی
  • حرکت ایمپلنت
  • قرار گرفتن ایمپلنت در بالای خط لثه
  • عفونت ایمپلنت

افرادی که حرکت یا قرار گرفتن در معرض ایمپلنت را تجربه می کنند ممکن است نیاز به انجام اقدامات اضافی برای بهبود سلامت استخوان و تحلیل لثه یا برداشتن یا جایگزینی ایمپلنت داشته باشند.

تقویت سینوس

قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک بالا معمولاً به دلیل محل قرارگیری سینوس ها دشوار است. جراح ممکن است نیاز به افزایش سینوس داشته باشد. روشی برای بلند کردن کف سینوس ها برای ایجاد استخوان بیشتر به طوری که کاشت موفقیت آمیز باشد.

برخی از افراد ناهنجاری استخوان فک دارند که از رشد استخوان کافی برای ایمپلنت جلوگیری می کند. در چنین مواردی، ممکن است جراح نیاز به اصلاح برجستگی داشته باشد. این شامل بلند کردن لثه برای نمایان شدن ناحیه استخوان تغییر شکل یافته است.

سپس جراح از یک استخوان یا جایگزین استخوان برای ترمیم و ساختن ناحیه استفاده می کند. این باعث بهبود کیفیت استخوان فک در آماده سازی برای جراحی ایمپلنت دندان می شود.

پس از اینکه یک فرد تحت عمل جراحی ایمپلنت قرار گرفت، آنها باید مرتباً به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندان های خود ادامه دهند. دندان های مصنوعی مانند دندان های معمولی به مراقبت و نگهداری نیاز دارند.

جراح یا دندانپزشک همچنین برای نظارت بر ایمپلنت ها و اطمینان از سالم بودن دندان ها و لثه ها، بازدیدهای بعدی را برنامه ریزی می کند. مهم است که هر 6 ماه یک بار برای ویزیت به دندانپزشک مراجعه کنید.

هزینه جراحی ایمپلنت دندان

هزینه ایمپلنت به تعداد و انواع ایمپلنت های مورد نیاز و محل ایمپلنت ها در داخل فک تعیین میشود. یک دندانپزشک یا یکی دیگر از متخصصان بهداشت دهان و دندان می تواند هزینه جراحی ایمپلنت دندان را در طول معاینه اولیه تخمین بزند. برخی از بیمه های درمانی دندانپزشکی بخش بیشتری از هزینه را پوشش می دهند.

سایر گزینه های جایگزینی دندان، مانند بریج، ممکن است هزینه کمتری داشته باشند. با این حال، تمیز نگه داشتن پل ها سخت تر است و اغلب نیاز به تعویض و تعمیر دارند که هزینه کلی را افزایش می دهد. اگر فرد به خوبی از ایمپلنت های دندانی مراقبت کند، ممکن است مزایای طولانی مدت داشته باشد.

 

کامپوزیت دندان

بهترین مرکز ایمپلنت دندان

ما به شما کلینیک دندانپزشکی و زیبایی آتن را معرفی میکنیم که دارای کادر جراح و متخصص برای ایمپلنت دندان میباشد. یکی دیگر از مزایای دیگر کلینیک آتن شرایط پرداخت اقساط برای هزینه های شما میباشد. شما بدون هیچ نگرانی میتوانید با کمترین هزینه با بالا ترین کیفت از خدمات این کلینیک استفاده کنید.

یکی دیگر از مهم ترین خدمات دیگر این کلینیک کامپوزیت دندان می باشد که با هزینه مقرون به صرفه میتوانید از شرایط اقساط آن استفاده کنید.

مهناز ایرانی

من مهناز ایرانی دانشجوی رشته طراحی لباس و علاقه مند به مد ، استایل و موضوعات زیبایی هستم

دیدگاهتان را بنویسید